Andreas Wernersson tar teamets första STCC-seger!

Lestrup Racing Team fick en riktig smakstart på STCC-säsongen 2018 när Andreas Wernersson stod emot pressen och levererade en seger från pole position i lördagens andra STCC-race på Ring Knutstorp.

Det här är bara Lestrup Racing Teams andra säsong i STCC men stora framsteg har gjorts sedan debuten ifjol. På Ring Knutstorp i helgen togs första segern men bakom den finns ett teamarbete som också levererade dubbla poängplatser i race 1 och en tredjeplats i Junior-SM samt en lovande STCC-debutant.

Största jublet tillhörde dock Andreas Wernersson som tog sin andra STCC-seger i karriären och sin första för Lestrup Racing Team. Från tionde startruta i race 1 tog han sig upp till en sjätteplats i mål. I det andra startade han från pole, och efter en bra start kunde han stå emot trycket bakifrån och till och med skaffa sig en liten lucka som han höll in i mål. Det var en märkbart glad och lättad Andreas som klev ur bilen efter racet.
– Vilket team! De är grymma och jag är så fantastiskt stolt över både mig själv och teamet, jublade Andreas direkt efter målgång. Jag gjorde en bra start och sen var det bara att åka och bilen var jäkligt bra, vi kunde hålla farten upp och kontrollera luckan bakåt. Just nu har jag faktiskt lite svårt att minnas racet. Vi träffade väldigt bra idag och nu ska vi definitivt kriga vidare i kommande race.

Teamchefen Fredrik Lestrup startade Lestrup Racing Team efter att ha avslutat sin egen förarkarriär och teamet har på bara ett par år tagit sig upp till STCC. Redan i debutsäsongen blev det en pallplats och nu i teamets andra säsong i STCC är också första segern hemma. Fredrik hyllar teamarbetet bakom insatsen som tagit dem till vinnarcirkeln.
– Grabbarna och tjejerna i det här teamet, de har slitit och kämpat och är så värda den här segern, säger Fredrik. Vi är ett ungt litet team men vi är väldigt motiverade och då kan man göra underverk. Idag skulle vi bara vinna det här racet och det gjorde vi. Andreas körde väldigt smart men jag vill också lyfta fram Oliver som ska vara väldigt stolt över sin STCC-debut. Han blev offer för andras misstag i andra racet men gjorde ett stabilt och säkert första race. Det här är en seger som betyder väldigt mycket för oss och vi är stolta över såväl Andreas och Olivers insatser som hela teamets arbete både innan och under helgen. Nu ska vi bygga vidare på det här.

Andreas seger satte pricken över i:et på en helg där Lestrup Racing Team också såg en lovande ung STCC-förare göra sin debut. Oliver Söderström gick vidare till Q2 och från elfteplats på gridden tog han en åttonde plats i det tuffa mittfältet i årets STCC och en tredjeplats i Junior-SM. I det andra racet halkade han bak efter att ha blivit påkörd men totalt sett var det en STCC-debut som lovar mer inför resten av säsongen.
– Just nu är jag ganska besviken efter det andra racet, säger Oliver. Jag blev påkörd av Hugo Nerman och det förstörde mitt race. Men om jag ser till hela helgen måste jag vara nöjd. Jag hade ett väldigt bra första race där det blev poäng. Framför allt visade vi att vi har farten för att vara med och slåss om poängplatserna så det är jag väldigt glad över.

Resultatet innebär att Andreas Wernersson efter första STCC-helgen nu är trea totalt i mästerskapet. Oliver Söderström är trea i Junior-SM och Lestrup Racing Team är också trea i teammästerskapet efter första tävlingshelgen. STCC fortsätter säsongen på Anderstorp i Småland 16-17 juni.

Resultat STCC Ring Knutstorp, race 1 – klicka här 

Resultat STCC Ring Knutstorp, race 2 – klicka här 

STCC-säsongen 2018:

4-5 maj: Ring Knutstorp
16-17 juni: Anderstorp
7-8 juli: Falkenberg
18-19 augusti: Gelleråsen
8-9 september: Rudskogen
21-22 september: Mantorp Park

Säsongens första kval avgjort – vidare till Q2

Säsongens första kval är avklarat och det blev avancemang till Q2 med båda bilarna för Lestrup Racing Team på Ring Knutstorp i Skåne.

Väl i Q2 blev det en 11:e plats för Oliver Söderström och en tiondeplats för Andreas Wernersson. Det innebär att Oliver Söderström startar 11:a i lördagens båda race, och att Andreas Wernersson startar tia i det första och i pole position i lördagens andra och avslutande race.
– Vi siktar så klart högre än så men vi måste ändå vara nöjda med att gå vidare till Q2 med båda bilarna, säger Fredrik Lestrup. Extra kul att Oliver lyckas gå vidare till Q2 redan i sitt första STCC-kval.

Andreas Wernersson säkrade med två tiondeplatser i kvalet framför allt en bra startposition i race 2.
– Vi lyckades ta oss till Q2 vilket var huvudmålet, säger Andreas. Det blev väl hyfsat bra i och med att vi åtminstone har en bra startposition i race 2. Det var svårt att få till det men nu gäller det att överleva race 1 imorgon och sen förvalta pole på bästa sätt i race 2.

Oliver var nöjd med att gå vidare till Q2 i sin STCC-debut.
– Jag är väldigt stolt över att gå vidare till Q2, säger Oliver. Jag tycker teamet har gjort ett väldigt bra jobb hittills och nu får vi ladda om för race imorgon.

Race 1 startar 13:10 imorgon, och race 2 startar 15:30.

Resultat – Q1: 

1. Philip Morin, SEAT Dealer Team – PWR Racing, Cupra TCR, 59.400
2. Daniel Haglöf, PWR Racing – SEAT Dealer Team, Cupra TCR, +0.152
3. Robert Dahlgren, PWR Racing – SEAT Dealer Team, Cupra TCR, +0.250
4. Johan Kristoffersson, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +0.259
5. Tobias Brink, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +0.353
6. Fredrik Ekblom, WestCoast Racing, Volkswagen Golf GTI, +0.571
7. Micke Ohlsson, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +0.756
8. Andreas Ahlberg, Micke Kågered Racing, Volkswagen Golf GTI, +0.795
9. Hugo Nerman, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +0.905
10. Andreas Wernersson, LESTRUP RACING TEAM, Volkswagen Golf GTI TCR 2018, +0.972
11. Nicklas Oscarsson, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +0.992
12. Oliver Söderström, LESTRUP RACING TEAM, Volkswagen Golf GTI TCR 2018, +1.052
13. Albin Wärnelöv, Albin Wärnelöv, Volkswagen Golf TCR, +1.264
14. Mattias Andersson, Honda Racing Sweden, Honda Civic, +1.283
15. Andreas Bäckman, WestCoast Racing, Volkswagen Golf GTI, +1.609
16. Oskar Krüger, —, VW Golf, +1.686
17. Jessica Bäckman, WestCoast Racing, Volkswagen Golf GTI, +1.919
18. Olli Kangas, LMS Racing, Seat Leon, +1.948
19. Alex Andersson, Brovallendesign, Audi RS3 LMS, +2.008
20. Peter Poker Wallenberg, Poker Racing for Charity, Audi RS3 LMS, +3.145
21. Mikaela Åhlin-Kottulinsky, SEAT Dealer Team – PWR Racing, Cupra TCR,

Resultat – Q2: 

1. Philip Morin, SEAT Dealer Team – PWR Racing, Cupra TCR, 59.291
2. Daniel Haglöf, PWR Racing – SEAT Dealer Team, Cupra TCR, +0.093
3. Johan Kristoffersson, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +0.251
4. Robert Dahlgren, PWR Racing – SEAT Dealer Team, Cupra TCR, +0.391
5. Tobias Brink, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +0.467
6. Micke Ohlsson, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +0.565
7. Hugo Nerman, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +0.570
8. Fredrik Ekblom, WestCoast Racing, Volkswagen Golf GTI, +0.609
9. Andreas Ahlberg, Micke Kågered Racing, Volkswagen Golf GTI, +0.747
10. Andreas Wernersson, LESTRUP RACING TEAM, Volkswagen Golf GTI TCR 2018, +0.853
11. Oliver Söderström, LESTRUP RACING TEAM, Volkswagen Golf GTI TCR 2018, +1.053
DNS. Nicklas Oscarsson, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI,

Teamledningen är förväntansfull inför premiärhelgen

I helgen startar årets STCC-säsong på Ring Knutstorp och för Lestrup Racing Team väntar i år teamets andra säsong i STCC efter debuten ifjol och det har skett en hel del förändringar i teamet under vintern.

Bland annat har teamet nu två egna bilar och två nya förare i Andreas Wernersson och Oliver Söderström, och man har utökat organisationen med två raceingenjörer. Teamchef Fredrik Lestrup är förväntansfull inför helgen.
– Vi är väldigt sugna på race nu efter en lång vinter, konstaterar Fredrik. I helgen får vi första riktiga värdemätaren på hur vi står men känslan är att vi har förberett oss väl och är mycket bättre förberedda än ifjol.

Att det är en del nytt i teamet tycker Fredrik inte är något konstigt.
– Det är helt naturliga ändringar, planen har hela tiden varit att växla upp till två bilar i år och det vi har gjort är att växa på rätt ställen och att alla i teamet har tydligare roller. Det är också en stor fördel att vi har två nya ingenjörer, Emil Sällberg på Andreas bil och Jonas Jarlmark på Olivers bil som gör att vi har tydliga ansvarsroller för varje bil. Målet i helgen är självklart att först och främst ta poäng med båda bilarna i båda racen. Sen måste vi vara realistiska, motståndet har inte blivit lättare i år men vi vet att vi har kapacitet för topp-5 och med Andreas bil ska vi definitivt vara med däruppe. För Oliver är det debut i STCC men det känns rimligt att sikta på topp-10 för honom. Normalt är vi starka i racen så kan vi få till kvalet ska vi kunna få en bra start på säsongen.

Totte Malmkvist är chefsmekaniker i teamet och medgrundare av Lestrup Racing Team och han ser också fram emot starten av årets säsong.
– Vi är mycket bättre förberedda i år än ifjol och jag känner att vi har ett större lugn i teamet, säger Totte. Alla vet vad de har att göra och så har det känts redan under försäsongstesterna och bilarna är så redo som de kan bli. Det viktigaste för oss nu är att få en stabil start på säsongen och att vi lämnar Knutstorp med en bra poängskörd i helgen.

Racehelgen på Ring Knutstorp inleds nu på fredag med träningar och kval följt av warm-up och race på lördag.

Junior-SM införs i STCC – Oliver Söderström en av åtta deltagare

Nytt för i år är att STCC också infört en JSM-klass i huvudklassen. Klassen kommer att gå under namnet JTCC och ha en egen mästerskapstabell utöver mästerskapstabellen i STCC. Alla STCC-förare mellan 17 och 22 år deltar i JSM. Lestrup Racing Teams Oliver Söderström är en av åtta förare som kör om Junior-SM 2018.

Uppdaterat tävlingsformat i STCC 2018

I STCC 2018 kommer det att köras två kval varje helg – Q1 och Q2. De 12 snabbaste i Q1 går vidare till Q2. De fem snabbaste i Q1 respektive Q2 får poäng i en fallande skala från 5 ner till 1 poäng för femte snabbaste föraren.

Startordningen i race 1 är baserat på resultatet i Q1. I race 2 är det omvänd startordning för de tio snabbaste i Q2, övriga startar enligt ordningen i Q1. Det innebär till exempel att en tiondeplats i Q2 ger pole position för race 2, medan snabbaste föraren i Q2 får fem poäng men startar 10:a i race 2.

Något som också ändrats är antalet race, ifjol var det tre race per helg men nu är STCC tillbaka till två race per helg istället. Det betyder att däcksreglementet också ändras och teamen har bara tillgång till 10 nya och 10 begagnade däck per bil och tävlingshelg. Undantaget är premiärhelgen på Ring Knutstorp där teamen har 16 nya däck per bil.

Tidsschema STCC Ring Knutstorp 4-5 maj:

Fredag 4 maj:

10:00 STCC test 1
13:50 STCC test 2
16:30 STCC Kval 1
16:55 STCC Kval 2

Lördag 5 maj:

9:00 STCC warm-up
12:05 Gridwalk
13:10 STCC race 1
15:30 STCC race 2

TV-tider:

Sportkanalen – live från 13:30 lördag 5 maj.

STCC-säsongen 2018:

4-5 maj: Ring Knutstorp
16-17 juni: Anderstorp
7-8 juli: Falkenberg
18-19 augusti: Gelleråsen
8-9 september: Rudskogen
21-22 september: Mantorp Park

Lestrup Racing team förberett för säsongsstart

Efter fyra testdagar är Lestrup Racing Team redo för starten av årets STCC-säsong. Teamet har förberett sig med testdagar på Anderstorp och Ring Knutstorp och ser nu fram emot säsongsstarten.

Andreas Wernersson gör sin första fulla säsong med Lestrup Racing Team i år och känner sig ganska lugn inför säsongsstarten.
– Jag är nog ganska trygg inför premiären, säger Andreas. Det är svårt att säga exakt var vi står då förhållandena på Knutstorp var väldigt växlande. I tidslistan på sista testet ser det ut som vi är lite långt efter men det är inte hela sanningen. Vi har gått igenom väldigt mycket, vi har två nya förare och ingenjörer i teamet och fokus har varit på att jobba ihop oss och vi har lärt oss väldigt mycket. Det är en bra känsla i teamet och efter testerna och det känns som vi har en bra kapacitet. Jag lämnar testerna med en bra känsla i kroppen och är inte orolig inför premiären.

För Oliver Söderström har det här varit extra viktiga testdagar. Han tar i år klivet från formelbil över till standardbil och är ny i såväl teamet som i STCC. Liksom Wernersson känner han sig ändå lugn inför premiären.
– Jag tycker det känns rätt ok, tycker Oliver. Det har varit lite blandade dagar men vi har fått väldigt mycket gjort de här dagarna vilket är det viktigaste. Jag har kommit väldigt bra in i teamet, allting känns verkligen superbra och det är som en liten familjekänsla vilket är väldigt motiverande. Om vi får till det och kan optimera allt kan det här bli bra. För mig har det varit viktigt att också kunna känna mig för ordentligt och testa lite gränser och jag känner att farten finns där. Jag tror absolut vi kan bli starka i år.

Det är inte bara på förarsidan det är nytt hos Lestrup Racing Team. Även i övrigt har teamet fått nya medlemmar, två av dem är ingenjörerna Jonas Jarlmark och Emil Sällberg. Jonas kommer till teamet med en lång ingenjörserfarenhet från framför allt touringcars och han är i år ansvarig ingenjör för Olivers bil.
– Det är omöjligt att säga var vi står mot de andra då alla testar olika saker men vi har en väldigt bra känsla i teamet och jag har fått till ett bra samarbete med Oliver, säger Jonas. Vi har hunnit med allt vad vi ville hinna med det här testdagarna och vi har fått till ett väldigt bra samarbete i teamet. Jag är imponerad över hur bra ordning det är och hur snabba de är på att ställa om bilen vilket gör att vi hinner med att testa mycket ändringar. Oliver har också skött sig väldigt bra, det syns att han kommer från formelbil och han har en väldigt fin och ren körstil. Nu får vi se i helgen hur vi står oss mot det andra när det är allvar.

STCC-säsongen 2018 inleds i helgen på fredag och lördag på Ring Knutstorp i Skåne.

Andreas Wernersson och Lestrup Racing Team siktar högt i årets STCC

Lestrup Racing Team utökar med två bilar till årets STCC-säsong och Andreas Wernersson, tvåa i sitt inhopp i STCC-finalen ifjol, kör för teamet i en av teamets två VW Golf GTI TCR. Wernersson, tidigare Clio Cup-mästare med meriter från V8 Thundercars och STCC, siktar högt i årets säsong.
– Det är ju självklart att jag kör för att vinna och med det här teamet tycker jag det är en realistisk målsättning, säger Andreas. Mitt inhopp på Mantorp gav både mersmak och ringar på vattnet och jag har förberett mig väl hela vintern för att vara redo om vi skulle få till det.

Andreas hoppade in för teamet i STCC-finalen ifjol och tillsammans med Fredrik Lestrup har han sedan dess arbetat hårt på att få till ett samarbete för det här året. Det gav till slut frukt och i och med detta utökar teamet nu till två bilar med en helt ny bil till Andreas. För honom var Lestrup Racing Team ett solklart alternativ.
– Fredrik är nog den teamchef i STCC som jobbar allra hårdast och han har hjärtat för racing på rätt ställe. Teamet var väldigt bra redan ifjol och trevliga att jobba med både på och utanför banan.  Jag har sett hur de har utvecklat teamet ytterligare sedan dess så det här var ett självklart val. Jag vill vinna och vara med och slåss om segrar och mästerskapet. Det är självklart att det är tufft men det är en målsättning vi måste våga ha. Trots att vi möter många erfarna och duktiga team och förare är det inte ett omöjligt mål för det här teamet. Jag kommer väl förberedd, vet att vi har en hel säsong tillsammans framför oss och jag är väldigt laddad.

Fredrik Lestrup är nöjd att det är klart med Andreas Wernersson och att Lestrup Racing Team nu utökar till två bilar med Andreas Wernersson och Oliver Söderström som teamets två förare.
– När Andreas hoppade in för oss ifjol kände jag direkt att vi ville fortsätta samarbetet, något som hela teamet kände. Jag är väldig glad att det nu är klart och att Andreas är med oss i teamet. Vi kommer förberedda på ett helt annat sätt i år och går in i den här säsongen med en lugn och positiv känsla. Vi har mer erfarenhet, vi har förstärkt och vässat teamet ytterligare och har två unga förare som kan utvecklas med oss. Andreas är ung men har redan mycket erfarenhet och är definitivt snabb vilket han visade på Mantorp. Han kan också vara ett bra stöd för Oliver som gör sin debut i STCC och jag känner vi har en väldigt intressant föraruppställning i år. Vi ser verkligen fram emot årets säsong, sammanfattar Fredrik.

Oliver Söderström till STCC med Lestrup Racing Team

Oliver Söderström blir en av Lestrup Racing Teams förare i STCC 2018. Skåningen som vann Formel Renault 1,6 2015 och de senaste två åren tävlat i Formel 4 i Tyskland tar nu klivet över till standardbilsracing och STCC.

– Det är stor konkurrens i STCC med en bra blandning av väldigt snabba och erfarna förare och yngre förare och det finns mycket erfarenhet för mig att tävla mot. Det ger mig också en chans att bygga en ny plattform i Sverige och valet var ganska snabbt självklart. Det här ger mig en väldigt bra möjlighet att fortsätta utvecklas som förare.

Lika enkelt var det att bestämma sig för ett team. Oliver hade en bra känsla för Lestrup Racing Team och det blev snabbt ett enkelt beslut för honom.
– När jag fick chansen att träffa Fredrik och se hur teamet arbetar var det inte svårt att bestämma sig. Det är ett fokuserat team med två bilar och med en tight organisation och jag gillar känslan av hur teamet verkligen arbetar för och med föraren. Jag kom direkt väldigt bra överens med Fredrik och i slutändan var det ett självklart val.

Nu väntar en stor omställning från formelbil till framhjulsdriven touringcar i konkurrens med förare som har tävlat i den här kategorin och med biltypen i många år. Men Oliver räds inte att spänna bågen.
– Jag är ju racerförare och som racerförare vill man alltid vinna, konstaterar han. Självklart är det en hög konkurrens men jag vill vara med och slåss i toppen och utmana de gamla rävarna. Ett mål är så klart JSM-titeln i år men framför allt är det att snabbt komma in i biltypen och vara konkurrenskraftig och jag är övertygad om att jag har teamet bakom mig för att lyckas med det.

Fredrik Lestrup välkomnar Oliver till teamet ser fram emot att hjälpa honom snabbt komma tillrätta i teamet och i standardbilsracing.
– Jag är väldigt glad att vi kan avslöja vår första förare för året och välkomna Oliver till Lestrup Racing Team, säger Fredrik. Vi har haft en bra kontakt från början och jag tror Oliver kommer passa väldigt bra in i teamet. Han har ett stort kliv framför sig från formelbil över till STCC men jag är säker på att vi kan hjälpa honom fortsätta utvecklas som förare tillsammans med oss. Man ska inte ha för stora förväntningar från början men liksom Oliver är hela teamet racers och vi siktar högt. Ett mål är självklart årets JSM-titel men precis som Oliver vill vi vara med och utmana högst upp i toppen och det ska vi arbeta för tillsammans, säger Fredrik.

Lestrup Racing Team debuterade i STCC ifjol och 2018 är planen att ställa upp med två VW Golf GTI TCR i STCC.


Snabba fakta med Oliver Söderström

Ålder: 19 år, född 30 juni 1998
Född: Bjärred, Skåne
Bor: Madrid, Spanien
Pratar: Mycket – på svenska, tyska, engelska och ibland lite på spanska
Svensk favoritbana: Självklart Knutstorp – hemmabanan.
Favoritbana utanför Sverige: Imola, en sanslös bana.
Gillar vid sidan av motorsport: Cykla, springa, simma, skidor, vattenskidor … all form av extremsport egentligen. Resa. Sudoku
Snabba eller långsamma kurvor: Snabba! Bättre känsla efteråt
Favoritförare i F1: Vettel … men Hamilton är nog på topp i F1 idag.

Instagram: @oliversoderstrom_nr9
Facebook: https://m.facebook.com/OliverSoderstromFanpage/

Debutsäsongen i STCC avslutas med stabil insats i Spa 12-timmars

Lestrup Racing Team avslutade sin racingsäsong på klassiska Spa-Franchorchamps för några veckor sedan där långloppsteamet deltog i Spa 12-timmars. Det satte punkt för en lång och utmanande säsong för teamet som i år utöver långlopp också gjort sin debutsäsong i STCC.

På Spa var det långloppsförarna Mats Olsson, Peter Fahlström, Jesper Nilsson och Carl Thunberg som körde och det blev utmanande förhållanden för dem med klassiskt Spa-regnväder under hela loppet. Det var första gången på Spa och taktiken blev snabbt att undvika misstag och ta sig igenom racet. Det lyckades och det blev en 14:e plats totalt och en 9:e plats i det drygt 20-bilar starka startfältet i TCR-klassen.

Fredrik Lestrup var nöjd med insatsen och teamets avslutande race för säsongen.
– Det blev ett väldigt speciellt race med regn hela tiden och en riktig utmaning för våra förare, säger Fredrik. Det var stora risker men ingen av dem gjorde något misstag och jag är imponerad av hur stabila och felfria de var. Vi hade valt en lite försiktigt och defensiv approach till racet för att inte ta onödiga risker och vara säkra på att gå i mål. Vi lyckades bra med strategin och gick i mål på en klart respektabel placering och det blev ett bra avslut för alla i teamet som arbetat hårt i år med STCC-satsningen. Nu tar vi lite uppehåll och påbörjar arbetet inför nästa år där vi redan planerat in att fortsätta köra fler långlopp parallellt med STCC.

Resultatsida – Spa-12-timmars

Slutställning – Spa 12-timmars

Lestrup Racing växlar om till långlopp och 12-timmars på Spa-Franchorchamps

Efter att ha avslutat första säsongen i STCC med en stark insats på Mantorp där Andreas Wernersson stod för teamets bästa insats i STCC och även säkrade Lestrup Racings första pallplats i STCC växlar teamet nu om till långlopp.

I helgen väntar fantastiska och utmanande Spa-Franchorchamps där 12-timmars går av stapeln. TCR-klassen mönstrar ett starkt startfält på 20 bilar och Lestrup Racing Team är på plats med sin VW Golf TCR som i helgen kommer att köras av teamets långloppskvartett Mats Olsson, Peter Fahlström, Jesper Nilsson och Carl Thunberg.

12-timmars på Spa avgörs för ovanlighetens skull över två dagar där ett tretimmarslopp körs på lördagen för att sen avslutas i parc fermé och startas om på söndagen för de sista nio timmarna. För Lestrup Racing Team är det här årets andra långlopp efter att säsongen inleddes i april med Silverstone 24-timmars.

Fredrik Lestrup ser fram emot att nu fokusera om teamet på långlopp igen.
– Vi kommer från långloppsracing och det ska bli kul att återigen mönstra våra långloppsförare och ta itu med Spa och 12-timmars i helgen, säger Fredrik. De har visat ett stort tålamod och stöd för oss under året när vi fokuserat på STCC så nu ser vi fram emot att jobba med dem och se till att ge dem alla förutsättningar vi kan för att de ska ha en härlig helg här på Spa. Det här är en utmanande bana för förarna och vi kommer att göra lite extra tester för att se till att de kan komma in i det snabbt och vara redo för racet. Som alltid i långlopp är första prio att slutföra racet och gå i mål. Självklart hoppas vi på en bra placering men det viktigaste är att se till att vi gör ett felfritt race och tar oss i mål. Det är ett konkurrenskraftigt TCE-fält med många team anmälda så vi räknar med en tuff konkurrens. Alla i teamet är laddade för det här, extra mycket efter vår fantastiska säsongsavslutning i STCC.

12-timmarshelgen på Spa inleds officiellt på fredag med träningar och kval. 12-timmarsracet startar på lördag med ett första tre-timmarsrace som sen avbryts och startas om på söndag för de sista nio timmarna.

Komplett tidsschema 

Startfält Spa 12-timmars TCE