Teamledningen är förväntansfull inför premiärhelgen

I helgen startar årets STCC-säsong på Ring Knutstorp och för Lestrup Racing Team väntar i år teamets andra säsong i STCC efter debuten ifjol och det har skett en hel del förändringar i teamet under vintern.

Bland annat har teamet nu två egna bilar och två nya förare i Andreas Wernersson och Oliver Söderström, och man har utökat organisationen med två raceingenjörer. Teamchef Fredrik Lestrup är förväntansfull inför helgen.
– Vi är väldigt sugna på race nu efter en lång vinter, konstaterar Fredrik. I helgen får vi första riktiga värdemätaren på hur vi står men känslan är att vi har förberett oss väl och är mycket bättre förberedda än ifjol.

Att det är en del nytt i teamet tycker Fredrik inte är något konstigt.
– Det är helt naturliga ändringar, planen har hela tiden varit att växla upp till två bilar i år och det vi har gjort är att växa på rätt ställen och att alla i teamet har tydligare roller. Det är också en stor fördel att vi har två nya ingenjörer, Emil Sällberg på Andreas bil och Jonas Jarlmark på Olivers bil som gör att vi har tydliga ansvarsroller för varje bil. Målet i helgen är självklart att först och främst ta poäng med båda bilarna i båda racen. Sen måste vi vara realistiska, motståndet har inte blivit lättare i år men vi vet att vi har kapacitet för topp-5 och med Andreas bil ska vi definitivt vara med däruppe. För Oliver är det debut i STCC men det känns rimligt att sikta på topp-10 för honom. Normalt är vi starka i racen så kan vi få till kvalet ska vi kunna få en bra start på säsongen.

Totte Malmkvist är chefsmekaniker i teamet och medgrundare av Lestrup Racing Team och han ser också fram emot starten av årets säsong.
– Vi är mycket bättre förberedda i år än ifjol och jag känner att vi har ett större lugn i teamet, säger Totte. Alla vet vad de har att göra och så har det känts redan under försäsongstesterna och bilarna är så redo som de kan bli. Det viktigaste för oss nu är att få en stabil start på säsongen och att vi lämnar Knutstorp med en bra poängskörd i helgen.

Racehelgen på Ring Knutstorp inleds nu på fredag med träningar och kval följt av warm-up och race på lördag.

Junior-SM införs i STCC – Oliver Söderström en av åtta deltagare

Nytt för i år är att STCC också infört en JSM-klass i huvudklassen. Klassen kommer att gå under namnet JTCC och ha en egen mästerskapstabell utöver mästerskapstabellen i STCC. Alla STCC-förare mellan 17 och 22 år deltar i JSM. Lestrup Racing Teams Oliver Söderström är en av åtta förare som kör om Junior-SM 2018.

Uppdaterat tävlingsformat i STCC 2018

I STCC 2018 kommer det att köras två kval varje helg – Q1 och Q2. De 12 snabbaste i Q1 går vidare till Q2. De fem snabbaste i Q1 respektive Q2 får poäng i en fallande skala från 5 ner till 1 poäng för femte snabbaste föraren.

Startordningen i race 1 är baserat på resultatet i Q1. I race 2 är det omvänd startordning för de tio snabbaste i Q2, övriga startar enligt ordningen i Q1. Det innebär till exempel att en tiondeplats i Q2 ger pole position för race 2, medan snabbaste föraren i Q2 får fem poäng men startar 10:a i race 2.

Något som också ändrats är antalet race, ifjol var det tre race per helg men nu är STCC tillbaka till två race per helg istället. Det betyder att däcksreglementet också ändras och teamen har bara tillgång till 10 nya och 10 begagnade däck per bil och tävlingshelg. Undantaget är premiärhelgen på Ring Knutstorp där teamen har 16 nya däck per bil.

Tidsschema STCC Ring Knutstorp 4-5 maj:

Fredag 4 maj:

10:00 STCC test 1
13:50 STCC test 2
16:30 STCC Kval 1
16:55 STCC Kval 2

Lördag 5 maj:

9:00 STCC warm-up
12:05 Gridwalk
13:10 STCC race 1
15:30 STCC race 2

TV-tider:

Sportkanalen – live från 13:30 lördag 5 maj.

STCC-säsongen 2018:

4-5 maj: Ring Knutstorp
16-17 juni: Anderstorp
7-8 juli: Falkenberg
18-19 augusti: Gelleråsen
8-9 september: Rudskogen
21-22 september: Mantorp Park

Lestrup Racing team förberett för säsongsstart

Efter fyra testdagar är Lestrup Racing Team redo för starten av årets STCC-säsong. Teamet har förberett sig med testdagar på Anderstorp och Ring Knutstorp och ser nu fram emot säsongsstarten.

Andreas Wernersson gör sin första fulla säsong med Lestrup Racing Team i år och känner sig ganska lugn inför säsongsstarten.
– Jag är nog ganska trygg inför premiären, säger Andreas. Det är svårt att säga exakt var vi står då förhållandena på Knutstorp var väldigt växlande. I tidslistan på sista testet ser det ut som vi är lite långt efter men det är inte hela sanningen. Vi har gått igenom väldigt mycket, vi har två nya förare och ingenjörer i teamet och fokus har varit på att jobba ihop oss och vi har lärt oss väldigt mycket. Det är en bra känsla i teamet och efter testerna och det känns som vi har en bra kapacitet. Jag lämnar testerna med en bra känsla i kroppen och är inte orolig inför premiären.

För Oliver Söderström har det här varit extra viktiga testdagar. Han tar i år klivet från formelbil över till standardbil och är ny i såväl teamet som i STCC. Liksom Wernersson känner han sig ändå lugn inför premiären.
– Jag tycker det känns rätt ok, tycker Oliver. Det har varit lite blandade dagar men vi har fått väldigt mycket gjort de här dagarna vilket är det viktigaste. Jag har kommit väldigt bra in i teamet, allting känns verkligen superbra och det är som en liten familjekänsla vilket är väldigt motiverande. Om vi får till det och kan optimera allt kan det här bli bra. För mig har det varit viktigt att också kunna känna mig för ordentligt och testa lite gränser och jag känner att farten finns där. Jag tror absolut vi kan bli starka i år.

Det är inte bara på förarsidan det är nytt hos Lestrup Racing Team. Även i övrigt har teamet fått nya medlemmar, två av dem är ingenjörerna Jonas Jarlmark och Emil Sällberg. Jonas kommer till teamet med en lång ingenjörserfarenhet från framför allt touringcars och han är i år ansvarig ingenjör för Olivers bil.
– Det är omöjligt att säga var vi står mot de andra då alla testar olika saker men vi har en väldigt bra känsla i teamet och jag har fått till ett bra samarbete med Oliver, säger Jonas. Vi har hunnit med allt vad vi ville hinna med det här testdagarna och vi har fått till ett väldigt bra samarbete i teamet. Jag är imponerad över hur bra ordning det är och hur snabba de är på att ställa om bilen vilket gör att vi hinner med att testa mycket ändringar. Oliver har också skött sig väldigt bra, det syns att han kommer från formelbil och han har en väldigt fin och ren körstil. Nu får vi se i helgen hur vi står oss mot det andra när det är allvar.

STCC-säsongen 2018 inleds i helgen på fredag och lördag på Ring Knutstorp i Skåne.

Andreas Wernersson och Lestrup Racing Team siktar högt i årets STCC

Lestrup Racing Team utökar med två bilar till årets STCC-säsong och Andreas Wernersson, tvåa i sitt inhopp i STCC-finalen ifjol, kör för teamet i en av teamets två VW Golf GTI TCR. Wernersson, tidigare Clio Cup-mästare med meriter från V8 Thundercars och STCC, siktar högt i årets säsong.
– Det är ju självklart att jag kör för att vinna och med det här teamet tycker jag det är en realistisk målsättning, säger Andreas. Mitt inhopp på Mantorp gav både mersmak och ringar på vattnet och jag har förberett mig väl hela vintern för att vara redo om vi skulle få till det.

Andreas hoppade in för teamet i STCC-finalen ifjol och tillsammans med Fredrik Lestrup har han sedan dess arbetat hårt på att få till ett samarbete för det här året. Det gav till slut frukt och i och med detta utökar teamet nu till två bilar med en helt ny bil till Andreas. För honom var Lestrup Racing Team ett solklart alternativ.
– Fredrik är nog den teamchef i STCC som jobbar allra hårdast och han har hjärtat för racing på rätt ställe. Teamet var väldigt bra redan ifjol och trevliga att jobba med både på och utanför banan.  Jag har sett hur de har utvecklat teamet ytterligare sedan dess så det här var ett självklart val. Jag vill vinna och vara med och slåss om segrar och mästerskapet. Det är självklart att det är tufft men det är en målsättning vi måste våga ha. Trots att vi möter många erfarna och duktiga team och förare är det inte ett omöjligt mål för det här teamet. Jag kommer väl förberedd, vet att vi har en hel säsong tillsammans framför oss och jag är väldigt laddad.

Fredrik Lestrup är nöjd att det är klart med Andreas Wernersson och att Lestrup Racing Team nu utökar till två bilar med Andreas Wernersson och Oliver Söderström som teamets två förare.
– När Andreas hoppade in för oss ifjol kände jag direkt att vi ville fortsätta samarbetet, något som hela teamet kände. Jag är väldig glad att det nu är klart och att Andreas är med oss i teamet. Vi kommer förberedda på ett helt annat sätt i år och går in i den här säsongen med en lugn och positiv känsla. Vi har mer erfarenhet, vi har förstärkt och vässat teamet ytterligare och har två unga förare som kan utvecklas med oss. Andreas är ung men har redan mycket erfarenhet och är definitivt snabb vilket han visade på Mantorp. Han kan också vara ett bra stöd för Oliver som gör sin debut i STCC och jag känner vi har en väldigt intressant föraruppställning i år. Vi ser verkligen fram emot årets säsong, sammanfattar Fredrik.

Oliver Söderström till STCC med Lestrup Racing Team

Oliver Söderström blir en av Lestrup Racing Teams förare i STCC 2018. Skåningen som vann Formel Renault 1,6 2015 och de senaste två åren tävlat i Formel 4 i Tyskland tar nu klivet över till standardbilsracing och STCC.

– Det är stor konkurrens i STCC med en bra blandning av väldigt snabba och erfarna förare och yngre förare och det finns mycket erfarenhet för mig att tävla mot. Det ger mig också en chans att bygga en ny plattform i Sverige och valet var ganska snabbt självklart. Det här ger mig en väldigt bra möjlighet att fortsätta utvecklas som förare.

Lika enkelt var det att bestämma sig för ett team. Oliver hade en bra känsla för Lestrup Racing Team och det blev snabbt ett enkelt beslut för honom.
– När jag fick chansen att träffa Fredrik och se hur teamet arbetar var det inte svårt att bestämma sig. Det är ett fokuserat team med två bilar och med en tight organisation och jag gillar känslan av hur teamet verkligen arbetar för och med föraren. Jag kom direkt väldigt bra överens med Fredrik och i slutändan var det ett självklart val.

Nu väntar en stor omställning från formelbil till framhjulsdriven touringcar i konkurrens med förare som har tävlat i den här kategorin och med biltypen i många år. Men Oliver räds inte att spänna bågen.
– Jag är ju racerförare och som racerförare vill man alltid vinna, konstaterar han. Självklart är det en hög konkurrens men jag vill vara med och slåss i toppen och utmana de gamla rävarna. Ett mål är så klart JSM-titeln i år men framför allt är det att snabbt komma in i biltypen och vara konkurrenskraftig och jag är övertygad om att jag har teamet bakom mig för att lyckas med det.

Fredrik Lestrup välkomnar Oliver till teamet ser fram emot att hjälpa honom snabbt komma tillrätta i teamet och i standardbilsracing.
– Jag är väldigt glad att vi kan avslöja vår första förare för året och välkomna Oliver till Lestrup Racing Team, säger Fredrik. Vi har haft en bra kontakt från början och jag tror Oliver kommer passa väldigt bra in i teamet. Han har ett stort kliv framför sig från formelbil över till STCC men jag är säker på att vi kan hjälpa honom fortsätta utvecklas som förare tillsammans med oss. Man ska inte ha för stora förväntningar från början men liksom Oliver är hela teamet racers och vi siktar högt. Ett mål är självklart årets JSM-titel men precis som Oliver vill vi vara med och utmana högst upp i toppen och det ska vi arbeta för tillsammans, säger Fredrik.

Lestrup Racing Team debuterade i STCC ifjol och 2018 är planen att ställa upp med två VW Golf GTI TCR i STCC.


Snabba fakta med Oliver Söderström

Ålder: 19 år, född 30 juni 1998
Född: Bjärred, Skåne
Bor: Madrid, Spanien
Pratar: Mycket – på svenska, tyska, engelska och ibland lite på spanska
Svensk favoritbana: Självklart Knutstorp – hemmabanan.
Favoritbana utanför Sverige: Imola, en sanslös bana.
Gillar vid sidan av motorsport: Cykla, springa, simma, skidor, vattenskidor … all form av extremsport egentligen. Resa. Sudoku
Snabba eller långsamma kurvor: Snabba! Bättre känsla efteråt
Favoritförare i F1: Vettel … men Hamilton är nog på topp i F1 idag.

Instagram: @oliversoderstrom_nr9
Facebook: https://m.facebook.com/OliverSoderstromFanpage/

Debutsäsongen i STCC avslutas med stabil insats i Spa 12-timmars

Lestrup Racing Team avslutade sin racingsäsong på klassiska Spa-Franchorchamps för några veckor sedan där långloppsteamet deltog i Spa 12-timmars. Det satte punkt för en lång och utmanande säsong för teamet som i år utöver långlopp också gjort sin debutsäsong i STCC.

På Spa var det långloppsförarna Mats Olsson, Peter Fahlström, Jesper Nilsson och Carl Thunberg som körde och det blev utmanande förhållanden för dem med klassiskt Spa-regnväder under hela loppet. Det var första gången på Spa och taktiken blev snabbt att undvika misstag och ta sig igenom racet. Det lyckades och det blev en 14:e plats totalt och en 9:e plats i det drygt 20-bilar starka startfältet i TCR-klassen.

Fredrik Lestrup var nöjd med insatsen och teamets avslutande race för säsongen.
– Det blev ett väldigt speciellt race med regn hela tiden och en riktig utmaning för våra förare, säger Fredrik. Det var stora risker men ingen av dem gjorde något misstag och jag är imponerad av hur stabila och felfria de var. Vi hade valt en lite försiktigt och defensiv approach till racet för att inte ta onödiga risker och vara säkra på att gå i mål. Vi lyckades bra med strategin och gick i mål på en klart respektabel placering och det blev ett bra avslut för alla i teamet som arbetat hårt i år med STCC-satsningen. Nu tar vi lite uppehåll och påbörjar arbetet inför nästa år där vi redan planerat in att fortsätta köra fler långlopp parallellt med STCC.

Resultatsida – Spa-12-timmars

Slutställning – Spa 12-timmars

Lestrup Racing växlar om till långlopp och 12-timmars på Spa-Franchorchamps

Efter att ha avslutat första säsongen i STCC med en stark insats på Mantorp där Andreas Wernersson stod för teamets bästa insats i STCC och även säkrade Lestrup Racings första pallplats i STCC växlar teamet nu om till långlopp.

I helgen väntar fantastiska och utmanande Spa-Franchorchamps där 12-timmars går av stapeln. TCR-klassen mönstrar ett starkt startfält på 20 bilar och Lestrup Racing Team är på plats med sin VW Golf TCR som i helgen kommer att köras av teamets långloppskvartett Mats Olsson, Peter Fahlström, Jesper Nilsson och Carl Thunberg.

12-timmars på Spa avgörs för ovanlighetens skull över två dagar där ett tretimmarslopp körs på lördagen för att sen avslutas i parc fermé och startas om på söndagen för de sista nio timmarna. För Lestrup Racing Team är det här årets andra långlopp efter att säsongen inleddes i april med Silverstone 24-timmars.

Fredrik Lestrup ser fram emot att nu fokusera om teamet på långlopp igen.
– Vi kommer från långloppsracing och det ska bli kul att återigen mönstra våra långloppsförare och ta itu med Spa och 12-timmars i helgen, säger Fredrik. De har visat ett stort tålamod och stöd för oss under året när vi fokuserat på STCC så nu ser vi fram emot att jobba med dem och se till att ge dem alla förutsättningar vi kan för att de ska ha en härlig helg här på Spa. Det här är en utmanande bana för förarna och vi kommer att göra lite extra tester för att se till att de kan komma in i det snabbt och vara redo för racet. Som alltid i långlopp är första prio att slutföra racet och gå i mål. Självklart hoppas vi på en bra placering men det viktigaste är att se till att vi gör ett felfritt race och tar oss i mål. Det är ett konkurrenskraftigt TCE-fält med många team anmälda så vi räknar med en tuff konkurrens. Alla i teamet är laddade för det här, extra mycket efter vår fantastiska säsongsavslutning i STCC.

12-timmarshelgen på Spa inleds officiellt på fredag med träningar och kval. 12-timmarsracet startar på lördag med ett första tre-timmarsrace som sen avbryts och startas om på söndag för de sista nio timmarna.

Komplett tidsschema 

Startfält Spa 12-timmars TCE 

 

Pallplats i säsongsavslutningen för Lestrup Racing Team – stark helg av Andreas Wernersson

Inhopparen i sista sekund Andreas Wernersson överraskade stort och överträffade alla förväntningar när han tog den första pallplatsen i STCC för Lestrup Racing Team med en andraplats i helgens första race. En fjärdeplats med ytterligare pallkänning och en sjätteplats i de två andra racen gjorde detta till Lestrup Racing teams bästa helg i STCC så här långt.

Wernersson överraskade redan i kvalet med starka insatser, och redan i det första racet slog han trots 30 kg extravikt i bilen till med en andraplats. Han slogs om pallplatser även i det andra racet när han blev påkörd bakifrån, men en sjätteplats trots det var ytterligare en stark placering. I det sista heatet tog han en fjärdeplats.
– Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig inför den här helgen men jag är självklart skitnöjd, säger Wernersson. Allting blev ju klart i sista sekund men pallplatsen i första racet gjorde att nervositeten släppte och vi hade pallkänning i alla tre race och bra fart hela helgen.

Inhoppet blev klart först i onsdags och i fredags körde Wernersson de första meterna i bilen och för teamet. Trots det blev det en succéhelg och nu hoppas Wernersson på mer.
– Jag fick en försäsong på två timmar vilket inte är helt optimalt. Jag kan inte vara annat än nöjd med den här insatsen och jag är stolt över teamet. Det har synts hur hungriga det har varit och hur det har brunnit i ögonen på dem och när teamet vill tävla lika mycket som en själv är det enkelt att göra ett bra jobb som förare. Ett stort tack till alla i teamet och självklart också alla mina partners som såg till att det blev möjligt att hoppa in. Jag visste att det här bilarna skulle passa mig och det visade sig stämma. Självklart vill jag köra nästa år men det gäller att kunna få ihop något bra. Nu ska vi kämpa över vintern och se om det går att få till något.

Teamchefen Fredrik Lestrup var jublande glad över Andreas Wernerssons insats och teamets första pallplats i STCC.
– Det sättet Andreas har klivit in och levererat är helt otroligt bra gjort, säger Fredrik. Vi har jagat det här hela säsongen och nu är vi extremt nöjda och glada. Vi visste att teamet kunde leverera och Andreas klev in och gjorde en fantastisk insats. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag är tom på ord men vi kunde inte har önskat oss en bättre avslutning. Grymt jobbat Andreas och grymt jobbat teamet!

Resultat – STCC Mantorp race 1:

1. Fredrik Ekblom, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, 1:22.758
2. Andreas Wernersson, LESTRUP RACING TEAM, VW Golf GTI, +1.441
3. Andreas Ahlberg, Micke Kågered Racing, VW Golf GTI, +2.379
4. Daniel Haglöf, PWR Racing – SEAT Dealer Team, SEAT Leon, +2.995
5. Mattias Andersson, Honda Racing Sweden, Honda Civic, +3.488
6. Robert Dahlgren, PWR Racing – SEAT Dealer Team, SEAT Leon, +4.677
7. Olli Kangas, LMS Racing, Seat Leon, +5.095
8. Nicklas Oscarsson, TeamA Teknik, KIA, +5.618
9. Tobias Brink, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +5.918
10. Micke Ohlsson, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +6.349
11. Poker, PWR Racing Customer Team, Seat Leon, +8.267
12. Marcus Annervi, Rent A Wreck Racing, Honda Civic, +14.855
13. Fredrik Blomstedt, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +3 Laps
DNF. Albin Wärnelöv, —, VW Golf GTI, DNF
DNF. John Bryant-Meisner, PWR Racing – Junior Team, Audi RS3 LMS, DNF
DNF. Reuben Kressner, —, Audi RS3 LMS, DNF

Resultat – STCC Mantorp Race 2

1. Fredrik Ekblom, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, 1:21.189
2. Mattias Andersson, Honda Racing Sweden, Honda Civic, +8.006
3. Tobias Brink, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +9.374
4. Andreas Ahlberg, Micke Kågered Racing, VW Golf GTI, +10.094
5. Marcus Annervi, Rent A Wreck Racing, Honda Civic, +18.867
6. Andreas Wernersson, LESTRUP RACING TEAM, VW Golf GTI, +19.808
7. Micke Ohlsson, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +32.094
8. Robert Dahlgren, PWR Racing – SEAT Dealer Team, SEAT Leon, +33.967
9. Reuben Kressner, —, Audi RS3 LMS, +1 Lap
DNF. Daniel Haglöf, PWR Racing – SEAT Dealer Team, SEAT Leon, DNF
DNF. Nicklas Oscarsson, TeamA Teknik, KIA, DNF
DNF. Poker, PWR Racing Customer Team, Seat Leon, DNF
DNF. Olli Kangas, LMS Racing, Seat Leon, DNF
DNS. Albin Wärnelöv, —, VW Golf GTI, DNS
DNS. John Bryant-Meisner, PWR Racing – Junior Team, Audi RS3 LMS, DNS
EXC. Fredrik Blomstedt, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, EXC

Resultat – STCC Mantorp Race 3: 

1. Fredrik Blomstedt, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, 1:21.422
2. Mattias Andersson, Honda Racing Sweden, Honda Civic, +3.788
3. Robert Dahlgren, PWR Racing – SEAT Dealer Team, SEAT Leon, +5.192
4. Andreas Wernersson, LESTRUP RACING TEAM, VW Golf GTI, +5.629
5. Andreas Ahlberg, Micke Kågered Racing, VW Golf GTI, +17.427
6. Tobias Brink, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, +21.631
7. Reuben Kressner, —, Audi RS3 LMS, +23.078
8. Fredrik Ekblom, Kristoffersson Motorsport, VW Golf GTI, +31.044
9. John Bryant-Meisner, PWR Racing – Junior Team, Audi RS3 LMS, +35.500
10. Poker, PWR Racing Customer Team, Seat Leon, +35.761
11. Olli Kangas, LMS Racing, Seat Leon, +36.866
12. Marcus Annervi, Rent A Wreck Racing, Honda Civic, +5 Laps
DNF. Daniel Haglöf, PWR Racing – SEAT Dealer Team, SEAT Leon, DNF
DNF. Micke Ohlsson, Brink Motorsport, Audi RS3 LMS, DNF
DNS. Nicklas Oscarsson, TeamA Teknik, KIA, DNS
DNS. Albin Wärnelöv, —, VW Golf GTI, DNS

 

Andreas Wernersson kör STCC-finalen för Lestrup Racing Team

Andreas Wernersson är klar för Lestrup Racing Team inför STCC-finalen på Mantorp Park i helgen. Wernersson, tidigare Clio Cup-mästare och som senast kört i STCC och V8 Thundercar, ersätter Dennis Strandberg som avstod Karlskoga men körde senast i Anderstorp.
– Det är jättekul att välkomna Andreas till teamet för finalhelgen, säger Fredrik Lestrup. Han har bevisat i Clio Cup, V8 och STCC vilken bra förare han är så det blir spännande att se vad han kan göra tillsammans med oss.Vi hoppas kunna avsluta vår första STCC-säsong på ett bra sätt och ge Andreas bra förutsättningar i sin comeback.

För Andreas blev det snabba ryck att plötsligt hoppa in i STCC-finalen ett år där han inte kört racerbil.
– Jag tänkte åka till Mantorp för att titta men nu fick jag ju en ännu bättre plats, konstaterar han. Det känns väldigt bra men vi har fått sy ihop allt i sista sekund. Det ska bli kul med en comeback och jag hoppas att jag inte är för rattrostig. Även om jag mentalt inte hunnit förbereda mig för det här är jag alltför dålig förlorare för att bara åka dit och vara med. Det blir tufft med 30 kg extra i bilen och ett inhopp i sista sekund men jag hade inte hoppat in om jag inte trodde jag kunde göra ett bra jobb. Kan jag köra igenom helgen, göra ett bra jobb och ta poäng i racen så är det ett bra inhopp.